Okfea ~coffee & juice bar to go~ este unul dintre puținele coffee shop-uri româneșți care a fost creat strict ca răspuns la cererea clienților. Okfea reprezintă o fuziune de pasiune, muncă, perseverență și calitate, unde protagoniștii principali sunt oamenii și cafeaua. Dezvoltat de către doi tineri antreprenori, David Ioanitescu și Andreea Radu, conceptul de mini-cafenele Okfea a evoluat natural de-a lungul timpului și a întâmpinat noul an cu semnarea primului contract de franciză.
Povestea Okfea și-a prins rădăcinile încă din anul 2007, de la primele evenimente susținute în aer liber de către David. Chiar dacă nu avea definită și înregistrată o siglă la vremea aceea, încă de acum 12 ani, David a acceptat provocarea de a fi printre primii și puținii care să prepare un cappuccino adevărat în cadrul unui bar mobil, pe roți, departe de cafenelele clasice, tip lounge, în mare vogă pe atunci.
Când încă lumea nu mergea mândră pe stradă cu paharul X în mâna și meseria de barista nu există încă în România (barmanul era cel care prepară cafeaua). Mulți dintre clienții lui de la evenimente i-au sugerat să facă din acest concept o afacere permanentă, pentru că și-ar dori să guste mai des cafeaua aromată, cappuccino-ul cremos, sandvișul sau freshul delicios. Impulsionați de clienți, fideli conceptului în fiecare an, David și Andreea au început să introducă treptat preparatele pe baza de cafea în locațiile lor permanente deja existente, dar și să deschidă noi locații specializate pe cafea.

Cei doi antreprenori au degustat multe sortimente de cafea când au pus bazele conceptului, însă și-au îndreptat atenția către un blend de cafea italienesc premiat la concursuri internaționale, alcătuit din origini din 4 țări recunoscute pe plan mondial în cultivarea cafelei, cu o istorie îndelungata în menținerea și perfecționarea calității.
Pe lângă cea mai bună cafea, vei găsi la Okfea și alte produse care să-ți încânte papilele gustative. De la croissante proaspăt scoase din cuptor, la clasicul fresh de portocale stors pe loc prin presare la rece, dar și la cele mai bune smoothie-uri, pe baza de fructe, legume sau … cafea! Cei mai prietenoși baristi te aștepta să încerci propunerile lor inedite, în loc de mic dejun, de coffee smoothie! Sau dacă te preocupă sănătatea, poți alege un super-smoothie pentru imunitate! Dar vedeta sucurilor din locațiile Okfea va fi mereu… freshul de rodie! Simplu sau în combinație cu alte fructe, freshul de rodie conține de 3 ori mai mulți antioxidanți decât vinul roșu sau ceaiul verde.
În meniul Okfea se regăsesc mereu și alte produse complementare cafelei, iar David și Andreea aleg mereu varianta cât mai naturală și cât mai locală pentru produsele din locațiile lor, de exemplu un salam de biscuiți tradițional pur românesc, biscuiței de casă, limonade naturale, vegane și fără conservanți, dulciuri naturale și fără zahăr, apă plată alcalină sau sandvișuri făcute în casă.

De curând, cei doi antreprenori au lansat și sistemul de francizare pentru a dezvoltă conceptul Okfea, care să susțină creșterea companiei într-un ritm încet dar sigur și sustenabil, astfel încât calitatea produselor Okfea să fie disponibilă cât mai multor clienți, atât din București cât și din toată țara.
„Ne dorim să menținem aceeași atmosfera plăcută, aceleași servicii ireproșabile și aceeași calitate excelentă a produselor în orice locație ce va deschide sub marca Okfea. Practic, de la un anumit număr de locații proprii în sus, acest lucru ne este imposibil sub administrarea noastră personală. Totodată, nu putem replică sistemul și în afară orașului, din cauza distanțelor și a timpilor de parcurgere. Singură modalitate este francizarea, prin intermediul căreia ne propunem să creștem o familie în care să prețuim calitatea și să ne perfecționăm zilnic.” – David Ioanitescu, cofondator Okfea.
Conceptul după care ei se ghidează este crearea unui spațiu “cool” pentru clienți. Un spațiu în care ei să se simtă bine, să se relaxeze puțin și din care să iasă cu zâmbetul pe buze. Bineînțeles că aici contribuie și barista, dar și design-ul are rolul lui important în crearea unei atmosfere plăcute. „Încercăm să folosim culori deschise și plăcute, nu foarte puternice sau țipătoare, și ne apropiem puțin de designul tip alternativ. Este un trend prezent care nouă ne place și care atrage tot mai multe persoane din afara segmentului de hipsteri. Este cumva o întoarcere la natural și la simplu, fără a încarca fără rost locația. Implicit, interiorul trebuie să respecte și anumite norme și legi, iar fluxul de lucru trebuie să fie organizat cât mai logic și simplu.” – Andreea Radu, cofondator Okfea.
Francizatul ideal pentru Okfea este acea persoană tânăra, responsabilă, organizată, care bea zilnic cafea de calitate și care înțelege diferența dintre un „antreprenor” și un „patron”. În general, conceptul Okfea este de tipul „one man show” și se adresează celor care își doresc o investiție pe termen lung, în care să fie zilnic implicați și știu să renunțe la momentul de start sau să amâne, mai bine zis, achiziția unui autoturism de exemplu. Potențialul francizat trebuie neapărat să dispună de câteva elemente foarte importante care vor asigura succesul noii afaceri: cultul cafelei (chiar la nivel debutant), timp liber la dispoziție și spiritul antreprenorialo-aventurier.
Poți găsi toate detaliile care te interesează și pe site-ul lor: www.okfea.ro sau îi poți vizită într-una dintre locațiile Okfea pentru a te convinge de calitatea produselor: în Băneasa Shopping City, la Muzeul Național de Artă Contemporană, pe Calea Victoriei, Ion Câmpineanu și în curând și pe Str. Matei Voievod.